GÜNÜ BİRLİK NAPOLİ – POMPEİ

Roma’da üçüncü günümüzde hedef Napoli ve Pompei. Sabah biraz erken kalkıp kahvaltıyı 7.30’da bitirmiştik. Hemen otobüse atlayıp Termini istasyonuna geldik. Metro, hızlı tren, normal tren hepsi burada. İçinde çarşı, restoranlar ne ararsanız var. Napoli’ye normal tren ikinci mevki 19.50 Euro kişi başı. Ancak biz hızlı gitmek istiyoruz. Hızlı treni tercih ettik. 3 kişilik ailemiz için 2.sınıfa aile bileti 98 Euro. İkinci sınıf ile birinci sınıf arasında bence bir fark yok. Tercih edebilirsiniz. Bitlinizi gişeden de alabilirsiniz, bir çok elektronik gişe var oradan da. Kredi kartı geçerli ve güvenli. Bu gişelerden işlem yaparken öncelikle işlem dilini seçin. Sonrasında gideceğiniz istasyonu seçtiğinizde yakın saatlerdeki seferler listeleniyor. Saat seçiminden sonra gelen ekranda kompartıman seçimi yapabiliyorsunuz. Bilet üzerinde vagon numarası, kompartıman numarası ve koltuk numarası var. Gidip yerinize oturun. Yerinize biri oturmuşsa, oturanı kaldırın.
Hızlı trenimiz ortalama 270 km ile gidiyor. Bir ara 300 km maksimum hıza ulaştı. Ekrandan takip edebiliyorsunuz. 50 dakikada Napoli’desiniz. Saat 10 olmadan Napoli Garibaldi garına geldik.
Trenden indikten sonra okları takip ederek circumvesuviana hattına indik.
Burada Pompei ‘ye gidiş ve dönüş bileti 6 Euro. Sorrento mavi hatta binmeniz gerekiyor. Yaz dönemi gidiş, dönüş ve Pompei ‘ye giriş bileti kombine olarak 17 euro’ya satılıyormuş. Pompei’ye giriş 15 Euro. Yol boyunca tren kalabalık sağınızda deniz, solunuzda Vezüv dağı size eşlik ediyor.
Küçük ve şirin tren istasyonundan inip sağa doğru yönelerek Porta Marina girişine ulaşacaksınız. Kapıdan bir harita isteyiniz. Ayrıntılı olarak her şeyi bu haritada bulabilirsiniz.
Pompei; İS 79 senesinde Vezüv’ün patlaması sonucu lavlar altında kalan ve bu sayede günümüze kadar oldukça iyi korunmuş bir şekilde gelen şehir 1700 yıl sonra gün yüzüne çıkmış. Özellikle lav altında kalarak ölen insanlara ait boşluklara dökülen alçıyla elde edilen heykeller çok etkileyici. Pompei şehrine girdiğiniz yolda solda Apollo tapınağı, sağınızda tam karşınızda ise bazilika görülebilir. Forum görebileceğiniz ilk derli toplu alan. Sütunların önemli bir kısmı sonradan dikilmiş. Renk olarak beyaz dahi olsalar aslında tuğlaların üzerine beyaz bir karışım ile mermer havası katılmış. Zaten burada gördüklerinizin orjinalleri Napoli ulusal müzesinde. Forumu çevreleyen odacıklarda testiler, keramik parçaları görülebilir. Açıkta ve bir camekanda da taşlaşmış bir beden görülebilmekte. 4-5 tane güzel ev var bunları ve aşk evini mutlaka gezin.
Pompei’den çıkıp yine trenle Napoli’ye döndük. Dönüş biletimiz normal trenden aldık. 2. mevki 3 kişilik aile bileti 48 Euro. 1 saat 50 dakikada sürdüğünü belirtiyor. Trenimiz 19.45’de. Saat 14:30. Şimdi hedefimiz Napoli ulusal müzesi (Museo Archeologico Nazionale). Garibaldi garının önündeki meydan karmaşa içinde metro inşaatı var. Göçmen zenciler belki beşinci el kıyafetler satıyor. Güven vermeyen elektronikçi ve telefoncular. Görülmeye, izlenmeye ve düşünmeye değer. Temiz bir şehir değil. Yollarda çok sayıda zenci seyyar satıcı görülmekte. Napoli haritasını açıp, Napoli sokaklarından müzeye yürüyoruz. Çamaşırların asılı, çöplerin olduğu, o meşhur sokak aralarından müzeye yürüdük. Bazı bloglarda veya tur rehberleriniz Napoli’nin tehlikelerinden bahsederler. Kalkıp pahalı makinelerinizi ortaya çıkarmayıp, onlardan biri gibi şehre katılırsanız sorun olmaz. Dikkatli olmak lazım ama abartmadan.
Napoli’de çöpleri mafya topluyor. Belediye ödeme yapmayınca çöpler şehirde kalıyor. Geçen yıl gazetelerden hatırlarsınız.
Napoli’de de bir çok kilise var ama bakımsız. Veya kapalı. Roma gibi değil.
Napoliye gidip Limonçellosuz dönmeyin.
Müzeye ulaştık. Girişi 6 Euro. Çok zengin bir müze. Hem Roma tarihi hem de Pompei’den bir çok eser var. Yalnız Pompei’den çıkan insanlara oğlumun ısrarlı aramasına rağmen ulaşamadık. + 14 yaş sınırlı bölümü de gezin.
Müze çıkışı bir taksiye binip meydanına gittik. 5 Euro tutuyor. Karnımız iyice acıktı ve yorulduk. Seçimimiz “margherita” pizzasını ilk yapan pizzacı. BRANDI. Adres; Salita S. Anna di Palazzo. Corner of via Chiaia. Sokağına girince hemen 20 metre sonra sağda. Harika bir yer 250 yıllık. Margherita pizzası 120 yıllık. Napoli de yemek yiyecekseniz burada yiyin. Margherita’lar çok güzel. Şarap ve 3 pizzaya 37 Euro veriyoruz. Restoranın duvarlarında buraya pizza yemeğe gelen ünlülerin resimleri var. Burada bir Napoli’li saptaması yapayım. İtalyan bayrağının üç rengini oluşturan yeşil, beyaz ve kırmızının aslında Napoli kaynaklı pizza Margherita’nın fesleğen, mozzarella ve domatesinden gelmesi.
Yemek sonrası sahile doğru yürüyoruz. Meydandaki kilise Roma Phanteon kilisesinden esinlenmiş.
Meydanda aynı zamanda Nazi Almanyasında Yahudi soykırımı sırasında kullanılan bir tren vagonu ve sergisi vardı.
Marina ve kalenin etrafından dolaşıp şehrin merkezine ilerliyoruz.
Castel dell'Ovo: Napolinin en eski kalesi olan Castel Dell'ovo 1282 yılında Angevinler tarafından yapılmış, 15. yüzyılda Aragonlar tarafından yeniden inşa edilmiş. Bu kalenin ismi ortaçağda ün yapmış romalı bir şair olan Virgil'in binayı ve askerleri desteklemesi için kalenin temellerine büyülü bir yumurta koymasından gelir. Bu yumurtanının kırıldığı gün Napoli'nin de çökeceğine inanılır.n sekiz krala ait heykeller var. Saray, Bourbon dönemine ait mobilyaları, tabloları ve heykelleriyle öne çıkıyor. Çarşamba günleri kapalı.
İş çıkışı yollara kalabalıklaşıyor. Hava da soğudu. Bir taksiye binip Garibaldi garına gidiyoruz. Garda çok sayıda polis ve Napoli taraftarı var. Trenle çevreden şehre geliyorlar. Sonradan anladım Napoli – İnter maçı var bu akşam İtalya kupası çeyrek finali. Taraftar bir markete girince arkasında 2-3 polis, Türkiye’den farklı değil Napolililer. Tren saatimiz geliyor. Kalabalık . Yine yerimize oturanları kaldırıyoruz. 21.00 gibi Roma’dayız. Biraz otobüsü bekleyip otele varıyoruz. TV’de Napoli – İnter maçını açıyorum. 2-0 Napoli 7 numara Cavani’nin iki golü ile kazanıyor. Daha önceden programlasaydım kesin maçı Napoli’de San Paolo’da seyrederdim.
Kısa not: Napoli’ye bir kez daha gideceğim. 3 şey yapacağım. Bir Vezüv dağının kraterine çıkacağım. Turlar var. Napoli içinde Spaccanapoli’de dolaşmak, ve de Capri adasına gideceğim.